Buitenlandweekend

10 juni was het zover, we gingen een weekend met de motorclub op stap Voor de tweede keer naar Obersteinebach. Om half negen had Hes de koffie klaar in het clubhuis. Na deze opkikker en het laden van de routes , voor degenen die het nog niet hadden gedaan, konden we vertrekken met Nico, Nando, Jan, Dirk, Gerrit, Aart, Jaap en op de voorgrond, Koosje, Cor en Marga.

De foto is door Hes gemaakt.
Hes ging dit jaar met de auto mee, maar dat is hopelijk maar voor één  keer.

Het was fantastisch weer om te rijden, na een klein buitje hebben we geen regen meer gehad.
Eerst een stuk snelweg en bij Zevenaar de grens over. Bij een bakkerij hebben we koffie en gebak of een broodje genuttigd, daarna toerden we verkwikt weer verder met Dirk voorop.

De volgende stop was moeilijker te vinden, iedereen begon de billen te voelen.
Ondertussen was het al wat later op de middag en zijn we van de route afgeweken
In een grotere plaats werd er een terras gevonden waar de dorst gelest kon worden.
Verkwikt toerden we weer verder, maar toen er een wegversperring in beeld kwam
en we er moeilijk omheen konden komen is Nico voorop gegaan met een alternatieve route
Zo konden we weer verder genieten van het Duitse heuvellandschap.

Inmiddels was het ruim zeven uur toen we bij ons hotel Heiderhof aankwamen, helaas
te laat voor het eten , maar gelukkig werd er om acht uur alsnog voor ons de tafel gedekt.

De avond hebben we doorgebracht met glaasjes ranja en het luidkeels zingen van vaderlandse liederen, waarschijnlijk wel onder invloed van de ranja. De volgende morgen zijn we op tijd vertrokken voor een toertocht van 230 km met Nico voorop.

Vertrek voor de toertocht van 230 km.

Lekker gesmikkeld onderweg, ook van de gebraden gehaktballetjes en verse worst bereid door Hes
en uitgedeeld door Nando. De route hebben we niet helemaal afgereden omdat we nu wel op tijd voor het eten terug wilden zijn en dat is gelukt. Voordat we naar het hotel gingen nog even de motoren getankt, zodat we zondagmorgen daar geen gedoe meer me hadden.

De avond werd gezellig op het terras doorgebracht weer verenigd met Hes en Marga.
Die waren samen op stap geweest zodat we ’s avonds goed voorzien waren van allerlei versnaperingen.

Zondagmorgen zijn we rond half tien vertrokken voor de terugtocht.
Dirk ging weer voorop en het eerste stuk ging als een tierelier, zoevend door de frisse
berglucht, Nico probeerde nog te vliegen maar hij ging niet hard genoeg om los te komen.
Toen het landschap wat vlakker werd begon het gedonder, zoals je kunt verwachten bij onze buren.
Een wielertoertocht en alles zo afgezet dat er groot overleg nodig was om er omheen te komen.

Uiteindelijk is het wel gelukt, maar de tijd liep wel door. Voor de moeite hebben we onszelf getrakteerd op koffie en gebak.

Na nog een stukje toeren werd de grote baan opgezocht Bij Venlo zijn we de grens weer overgegaan en bij een benzinestation hebben we getankt. Daar stonden zulke uitnodigende picknicktafels dat we daar wat gegeten hebben We hebben elkaar bedankt voor de mooie dagen en afscheid genomen.
 Nando, Nico en Jan zijn apart verder gegaan en wat overbleef is in één streep naar het noorden gereden.

Koosje